Hvordan gør man ?.. SÅDAN gør man!..

Nu bor vi jo her… Og det er FEDT. Jeg er vildt pjattet med mit nye liv, og jeg synes egentlig jeg passer ret godt ind i kasserne og formlerne for det – der ER nemlig ingen kasser og formler. Fikst !

Vi bor i et hus, med to lejligheder. Ovenpå bor et par, og hernede bor Andrea og jeg. Der er lyde her, som jeg efterhånden er ved at lære at kende. Jeg ved hvilket bræt i mit stuegulv der knirker, og jeg ved hvordan det lyder når overboen kommer hjem, og jeg kan høre hvem af dem der kommer (tror jeg da… mon ikke det er hende der går i de høje hæle). Jeg har fundet små rutiner for vores morgener, og jeg har selv indført nye vaner for mig selv. Jeg er ved at få fod på det der, med at lave mad hver dag – og ikke bare servere toast. Og jeg har fået fjernet lortet fra styret, og i stedet fået styr på lortet !

Andrea havde glædet sig meget til at flytte herhen, hun havde nemlig i udsigt at der boede børn på vejen – og det gjorde der ikke i det sølvbryllupskvarter vi boede i før. Nu drøner hun ud og ind af døren. ‘Jeg smutter lige ind til naboen’ siger hun…. En halv time efter smuttede jeg efter, for hvordan gør man lige det dér med naboer med børn. Så jeg spurgte moren derinde, og vi blev enige om hvordan vi gør det. Jeg får flash back til min egen barndom, hvor man sagtens kunne løbe ind til naboen, eller op af vejen til en anden legekammerat. Bare sådan lige. Det er jeg jo som forælder slet ikke vant til. Jeg er vant til, at man ringer i forvejen og aftaler playdates for sine børn, og jeg er vant til at fragte og bære. Nu er hun så stor at hun bare selv smutter…. Og så kan jeg sidde her tilbage.

Og ved i hvad…. JEG NYDER DET !

Jeg nyder min frihed i ansvaret. I det ansvar jeg troede ville blive så overdøvende og overvældende. Og det èr det også – men ikke på den måde. Jeg nyder at hun er en stor pige, der sagtens kan en masse selv. Og med den erkendelse i mente…. er JEG også en stor pige der kan en masse selv.

Og nu har vi ferie – Wu-huuuuuuuu🙂

2 comments
  1. barewunderbar said:

    Jeg bliver simpelthen så smæk fyldt af gå på mod og glad på dine vegne når jeg læser dine indlæg… Godt for dig/jer!… Rigtigt go week!🙂

  2. Annchen said:

    Sikke et dejligt indlæg!:)
    Og fedt bare sådan lige at få afklaret, hvordan I naboer nu gør..;) Kender (desværre) alt til at bo i sølvbryllupskvarter – så kan kun forestille mig hvor dejlig den ændring må være..
    HA’ en dejlig weekend..
    Kh Anne

Skriv et svar

