Uhhh, hele tre på én dag ;-)

Altså indlæg ikk !

Det er jo nyt det hér. At bo her, og at være den højeste i cm i husstanden. Det er også nyt at BO på den måde jeg gør nu. I et hus hvor der også bor andre, end dem jeg har valgt at bo sammen med. Huset er et dobbelthus, med to lejligheder i hver del. Altså fire lejligheder i alt. I mit husnummer bor der altså to ‘familier’. Det er helt okay, vi skal nok finde ud af det når vi lige har vennet os til hinanden og hver vores måder at bo og agere på. På den anden side af dobbelthuset bor i min etage en gut der ELSKER lortemusik (tecno). Det hørte jeg igår i MANGE timer, og liiige da jeg skulle til at gå ind og losse ham i klokkeværket slukkede ham. Heldigt. Jeg har fundet ud af hvem han er, jeg har ikke mødt ham, men jeg ved han arbejder på lokalradioen, og overvejer at sende ham tusindvis af ønsker på tyrolermusik på direkten – Så kan han sgu lære det – ká han !

 Idét jeg jo er den nye i kvarteret, går der forholdsvis lang tid med at nikke og hilse pænt på naboerne når jeg bevæger mig udenfor min egen hoveddør. Jeg danner mig billeder af omgivelserne, og føler måske en smule jeg er landet lige midt i spelt-segmentet. Har endnu ikke set nogen christianiacykler, men ellers er den sgu vist i boks. Hvis det bliver for meget, går jeg bare op på legepladsen, som Andrea og jeg gjorde igår. Der sad en pæn stor sammenbragt familie med gamasjebukser og guldøl fra plasticposen på bordet. Men de var da søde, og børnene legede godt.

 Der er ingen der kender mig her. Endnu. Og når jeg går og funderer om ‘dem’ og hvem ‘de’ er, kan jeg jo ikke lade være med at tænke at de jo gør det samme om mig. Jeg er hende med den snavsede bil. Hende med barnet der snakker HØJT og til alle hun møder. Hende der lige har bagt fænomenalt gode sunde kanelsnegle. Hende med vinduerne fulde af farver. Hende der lige nu spiller musik og lige før dansede rundt i stuen med to glade tøser. Og så er jeg måske også hende med ‘mændene’.

For der kommer forholdsvis mange mænd ind af min dør. Og der er jo ingen der kan se at det er fædre med døtre min datter leger med. At det er den tidligere nabo der troskyldigt stiller op til aftensmad ca en gang i ugen (han må være meget sulten, for jeg laver tit og ofte ganske crappy mad). At det er min bror. Eller at det er ham der får mig til at være mindre rå. Eller måske tror de jeg hverken passer ind i speltsegmentet ELLER guldølsegmentet, men simpelthen bare er en udflippet enlig mor med en pænt blandet smag.

Tomato-Tomato – who cares😉

4 comments
  1. Laila said:

    Speltsegmentet!! For satan et godt ord….

  2. Yeeees Trine – Jeg strikker sgu så meget at jeg næææææsten ikke ryger🙂

    Laila – Speltsegmentet er nemlig et helt genialt godt ord synes jeg også. Jeg vil ikke tage æren for det, da det ikke er mig der har opfundet det – men jeg husker ikke hvor jeg har hørt / læst det.

  3. hej

    jeg må sige at dagens tredje og måske (?) sidste indlæg, er yderst morsomt og velskrevet. Jeg sidder stadig her i og klukker, he he speltsegmentet…. og spelt-snegle (?).

    Stine:)

Skriv et svar

