I virkeligheden har jeg så meget.

Jeg har tænkt på en ting, her i min lilla sofa.

Så-så, små slag nu mutter – men når man sidder her alene om aftenen, og man ikke er typen der gider se tv, så må man tage andre midler i brug. Så jeg gik på biblioteket. Det gør jeg tit, jeg læser utrolig meget. Og af et øjebliks vanvid havnede jeg ved hylderne med skilsmisseliteratur.

Big mistake. HUGE !

Fandens til bitterfisser skal man lede længe efter. I hvert fald dem af dem jeg fik med mig hjem. For ifølge dem, er mænd jo nogle sataner der bare gør kvinder gravide og forlader dem. Og så kan man ligesom sidde dér med fletningerne i postkassen og være alene. Og fattig.

Men der var diverse tips til hvordan vi så som alenemødre gør hverdagen festlig igen. Vi køber bare en gammel sweater i genbrug og syr en uldendragt til afkommet af førnævnte sweater.

Gad sgu godt se Andrea i sådan en sag !

Men spøg til side, for jeg kan jo snildt sidde her og være overlegen. Jeg behøver ikke sy en uldendragt af en gammel sweater, jeg har købt vintertøj på udsalg i efteråret. Og det har jeg ikke fordi jeg er velhavende (for det er jeg sgu ikke), men fordi jeg trods alt HAR et arbejde og et sikkerhedsnæt bag mig.

Det er bare ikke alle der har det. Der er alt for mange mennesker i DK der er fattige, og IKKE har råd til jul og overflod. (eller bare noget varmt tøj) De har brug for hjælp, og med Trine og Marina i spidsen, er en kæmpe give away ved at være på benene. Se linket til hjertebloggen øverst i min sidebar. Jeg har givet en donation iform af en pude (uhh, overraskelse hva)

Og i morgen kommer jeg med en kraftig opfordring til noget andet man kan donere !

Stay tuned.

1 comment
  1. Trine said:

    Jeg har også meget, for jeg har dig!

    Tusinde tak for pude og gode ord. (igen….? Er det ved at blive en vane med os to?)
    Og den cliffhanger dér, den er altså tarvelig!

Skriv et svar

