15 minutter !

Hvad kan man gøre på 15 minutter ?

Man kan pille sig selv i navlen. Se et halvt afsnit af Freinds på tv. Knap nok koge en gryde ris.

Eller også kunne man donere af sit blod !

Det koster dig ikke noget. Du ligger på en briks med en pude i nakken. Du får juice serveret. Og chokolade. Og du SKAL drikke og spise det.

Faktisk får du jo en pause i en travl dag, for du kan ikke flytte dig – du skal bare ligge der og donere knap en halv liter blod.

Og det er sundt ! Og så har kroppen altså dannet det tappede blod igen i løbet af et par uger, så det er ikke sådan at du skrumper ind af det.

Og så redder du menneskeliv.

Du er faktisk en af hverdagens helte ! Og når du går igen, har spist din chokolade, og drukket en halv liter juice oder so, siger de ‘ Tak for hjælpen ! ‘. Og går hjem med et lille plaster, og thats that !

Det her er noget der er mig meget på hjerte. Det er en VIGTIG sag ! Og det er min opfordring til dig – kom i gang, du kan klikke HER, og læse mere.

3 comments
  1. Åh det ville jeg også gerne – er ikke bange for nåle. Men jeg er alt for lille :o( Så når jeg en gang bliver stor nok, så skal de få lov til at tappe – for jeg vil gerne være med til at hjælpe dem som kommer i en situation, hvor de får brug for en gang blod…

  2. Synne said:

    Årh jeg ville gerne!
    Har udfyldt mit donorkort, men ville også gerne give blod.

    Desværre skal vi ud i noget atomkrig eller andet VIRKELIG grelt før de gider have mit blod.
    Jeg er sådan en der har blodet fyldt med så mange antistoffer, at det vil være nemmere at begynde at dyrke blod i petriskåle end at bruge mit røde guld.

    Men godt nogen gør det. Der er brug for det!

  3. Jag är också blodgivare. Det är mysigt att ge blod. Att ligga där och bara ge är avslappnande. En liten guldstund i vardagen! Ska gå precis IDAG.🙂 Var tredje månad går jag.

Skriv et svar

