Hva nu dét for noed ??

Det der fairtrade ? Og økologiske hejs ?

Er det ikke der jeg plejer at lave lidt grin med, på den der måde hvor det kun er overskudsmødre med tykt lækkert hår og med rene velopdragne unger, og altid iført kridhvidt hørtøj der handler fairtrade og økologisk ?

Jo, det er det faktisk tit. Men det er også kun fordi at fairtrade jo er så gennemsyret godt at man næsten kan have svært ved at leve op til det.

Men der er jo heller ingen der siger, at man skal gøre det hele vejen igennem som privatperson. Selvom jeg ville ønske at jeg kunne det. Det ville jeg virkelig!

Nogen der gør det, er Urtekram.  De er gennemførte, de handler for mennesket, så selve mennesket / producenten rent faktisk får en ordentlig behandling og ikke mindst pris for deres varer.

Det er da smukt ! Det er da sådan det skal være ! Det er i den grad beundringsværdigt, og faktisk ret stort synes jeg.

Jeg har fået en lille pakke med varer fra Urtekram.

Der var blandt andet nogel kanelhjerter. Nøj manner hvor smagte de godt ! Så godt at Andrea og jeg spiste dem, inden vi kunne nå at tage billeder af dem. De smagte af hjemmebag. Og jeg fik sådan en feel-good fornemmelse i maven af at de var fair de kager ! Og kaffen – der står på den at den er en af de bedste ! Jeg drikker ikke kaffe, men jeg vil lave en test på den, af en ægte kaffedrikker – så bliver det vist ikke bedre vel.

Lyder det somom jeg laver pis med det ? Det gør jeg altså ikke ! Jeg beundrer Urtekram og deres tanke, og hvis du har lyst til at læse mere om dem synes jeg du skal klikke på billedet nedenfor

Hvad synes du ? Har du en holdning til Fairtrade, økologi, og ikke mindst Urtekram ?

Og må jeg høre den ? Jeg synes det er ret interessant.

1 comment
  1. Jeg har tænkt en del over Fair-Trade, og jeg mener helt klart, at det er bedre en “Un-Fair-Trade”! Selvfølgelig! Men langt hen ad vejen er det også “bare” branding. Desværre løser Fair-Trade ikke alle problemer. I områder, hvor der er Fair-Trade producenter vil der også være mennesker, som ikke har ressourcer til at blive en del af programmet og deres vilkår bliver så endnu værre – de allerfattigste bliver måske ladt lidt i stikken…

Skriv et svar

