Om at være grundglad !

Jeg har adopteret et udtryk.

Grundglad.

Glad helt ind i grunden af kroppen og hjertet. Glad så det ryster og dirrer. G.L.A.D !

Jeg er det. Med variationer altså. For jeg er også så gammeldags sur og bitter, men det er en helt anden historie. Og den har ikke noget med glæden at gøre. Så den gemmer vi til en anden gang. Måske.

Men glad. Tænk sig, glad så det ryster i hver en fiber af kroppen. Glad så man ikke kan lade være med at smile. Gladgladgladglad.

Og hvor er det godt at være det. Hvor er det godt at kunne være en lidt rå rockbitch, med gothrender om øjnene (skal vi ikke bare sige at de render er en del af looket, selvom jeg rent faktisk HAR købt en øjencreme der skal afhjælpe det. Virker sgu alligevel ikke rigtigt vel. Helt ærligt). Og så med nitter på støvlerne. Fordi.

Jeg mangler ord. JEG mangler ord til at beskrive det jeg så gerne vil råbe ud fra alle tage. Engang var jeg højdeskræk. Jeg turde ikke sådan rigtigt klatre op på tagene. Der var for langt ned, for dybt at falde. Det var svimlende at kigge ned. FOR svimlende. Jeg er stadig højdeskræk. Men nu tør jeg godt være der.

Det er i grunden, grundigt godt, at være grundglad.

2 comments
  1. Hvor er det dejlig læsning…🙂

    PS. Jeg har stillet et ? på din dims til salg-side …:)

  2. Kære glade Maria
    Det er dejligt at læse, at du er grundglad – på trods af den store, behårede kamel du fik serveret til julemaden, og på trods af alt det Livet har budt dig i det år, der lige er gået.
    Og hvis den der øjencreme skulle virke, så videregiv endelig navnet på vidundermidlet. Vi er andre, der har gothrande, som kræver hjælp 😉

    Og så blev du sandelig 33 midt i al juletravlheden, hvor jeg slet, slet ikke nåede rundt. Har stadig 413 indlæg i min Google Reader… Nå men forsinket tillykke til dig. 33 må være dit år, det håber jeg i hvert fald for dig.

    Kærlig hilsen
    Karina

Skriv et svar

