En mellemjuls-tradition.

Pludselig igår. Mens jeg gik med sav (tak overbo), boremaskine, og maling, slog det mig.

Det her er jo det jeg plejer at gøre mellem jul og nytår. At indrette. At lave om. At krea på boligfronten.

Ohhh fryd – hvor jeg nyder det.

Jeg fik tre fine procelænsgreb i fødselsdagsgave af min søster. Nu har jeg fået mit gamle chartol hjem fra opmagasinering. Skruet de pæne putte-nuttede greb af, og monteret nye. De er alle tre i forskellig farve og størrelse. Og chartollet skal males. Jeg tænker isblå….

Jeg har også fået et længe ønsket stilt til badeværelsesdøren. Fra Liebe. Eller,  nej det var jo ikke Liebe der gav mig skiltet vel. Det var min søster. I julegave.

Og så var det jeg manglede knager i min entré. Det har jeg manglet siden jeg flyttede ind.

Et gammelt bræt er savet til. Malet med tavlelak (fordi det havde jeg i forvejen). Enderne er malet med solskinsgul, og knager er skruet på. Sim-salabim, min egen knagerække ! 

 

Jeg er slet ikke færdig. Men jeg må altså drible nu. Skal ud og kagle, med kaglekvinder, og krea.

Jubii !

3 comments
  1. Det er så dejligt at kreaere om og til hjemme…🙂
    Og du må meget gerne finde ud af en samlet pris på de to føromtalte vaser +porto…for jeg vil gerne eje dem, hvis det ikke bliver alt for dyrt…🙂
    Send mig evt. en mail på pi-andrea@jubii.dk…så kan jeg få dit kontonr g du kan få min adr.🙂
    Og ja jeg vil hellere være ordentlig syg..end det her halve noget…😉
    Knuss og nytårstanker…🙂

  2. Heidi said:

    Det ser da så godt ud! jeg kender fornemmelsen, men får ikke gjort så meget ved det som dig, men i går talte vi herhjemme om at præcis i juleferien begynder vi at tale forandringer herhjemme. Jeg er fx i disse dage parat til at fare ud og købe pastelfarvet maling til hele hytten. I går blev det dog kun til stof til et nyt mood board🙂

  3. Kirsten said:

    Vil ønske dig og dine kære et lykkeligt nyt år og en dejlig nytårsaften…
    Tak for godt stunder i “dit selskab”

Skriv et svar

