Tirsdag.

Så sad jeg der igen. I mit køkken. Jeg fik samlet en bunke med cigaretskodder op fra vasken, hvor hende der plejede at sidde lige dér sad i lørdags. Jeg fik sat de tre tomme flasker Asti vi drak, ud på bagtrappen. Jeg fik samlet mig selv op fra sofaen, hvor jeg gik i koma efter en vagt der trak tænder ud. Det var søndag.

Min krop er træt, og jeg har sluppet tøjlerne og nydt duften af nyslået græs i regnvejr. Hvis man er i tvivl om hvad den duft ér, så tænk på forårsfornemmelser helt ud i storetåen. Tænk på køer der bliver sluppet ud på græs (præmieko !!?). Tænk på meget lange samtaler, med meget gode mennesker. Tænk på følelsen af, at noget et-eller-andet udefinerbart står derude og lurer, men ikke helt kan finde vejen.  Dét er duften af nyklippet græs i regnvejr.

Jeg har fået en award. TAK for den. Jeg skal fortælle 7 ting om mig selv. Normalt vil jeg ikke svare på en award, men i et forsøg på at sparke lidt liv i bloggen gør jeg det.

1# Jeg sover for lidt. Er i risikozonen for akut brug for botox hvis ikke det var fordi jeg aldrig kunne drømme om at bevæge mig den vej.

2# Jeg skal løbe et kvindeløb i morgen, og jeg har ikke trænet en skid. Nada. Nix. Intet. Men det bliver sjovt.

3# Jeg er det stædigste menneske jeg selv kender.

4# Jeg har tegnet et billede af min samvittighed. Det er beige.

5# En af mine favoritspiser er ymer med chokocrunch mûsli.

6# Jeg er blevet spurgt om jeg vil sy en vinterfrakke ind for en jeg kender, men jeg har glemt hvordan man syr.

7# Jeg har ikke glemt hvordan man griner. Gør det rigtig meget. Og ikke længere hånligt.

4 comments
  1. Lige præcis punkt nummer 7 gør mig så glad 🙂

    KH Karina

  2. trinekok said:

    8# Du har stadig en vildt plat humor
    9# Til gengæld har du go’e kasser
    10# Jeg trøster dig ikke når dine fødder falder af på torsdag…
    11# Du drikker slet, slet ikke nok Asti
    12# Jeg vil slå ihjel for dine stole!
    13# Og hvad var det nu B var?
    14# Og så er du i øvrigt MEGET uhøflig, sådan at tale i telefon når du har gæster…

  3. 15# jeg har ikke tid til at svare dig Trine – har travlt med at tale i telefon.

    16# Men du må altid gerne komme og trøste mig når mine fødder falder af.

    17# B ????

  4. trinekok said:

    Hvodden gik det så i dag?

Skriv et svar

