Wroooouuuummmmm

Kan i ikke bare SE at superwoman was here ! Hun smøg sig lige ind i telefonboksen, og skiftede til sit superheltinde outfit, og lod sine pæne ballerinaer stå tilbage. Det er skam ganske sant, jeg så det selv.

Lidt senere så jeg hende sidde og spise cheesecake på et konditori.

Apropo superheltinder, de findes altså ikke. Undskyld hvis jeg afslører noget sårbart, som f.eks at julemanden eller tandfeen ikke findes (undskyld hvis jeg har ødelagt nogle illusioner nu), men der findes IKKE superhelte eller -heltinder. Og det er lige dér, vi går forkert. I vores antagelse af, at ‘alle de andre’ bare kan det hele. ‘Alle’ de andre mødre, har overskud til altid at være korrekte i deres sprogbrug overfor børnene. ‘Alle’ de andre mødre laver varm sund aftensmad hver dag / tager på ture / synger godnatsange / tjekker skoletaske…. Er nærværende.

Jeg er ikke ‘alle’. Jeg er ikke altid 100% nærværende. Det ér jeg bare ikke. Nogen gange har jeg travlt med at læse i en bog, eller sidde ved pcén. Nogen gange skal jeg bare sidde og kigge dumt ud i luften. Jeg tror at kampen mod ‘mor-banden’ viser sig i vores tids lægeromaner. Nemlig chicklit. (Nynne – som mor, og andre i samme genre). Og så i blogs. Er du vimmer hvor der er mange blogs, der hylder at gøre grin med deres eget mor-skab. Jeg er jo selv en af dem, det ved jeg godt. Men er det ikke fordi vi gerne vil være ‘en af gruppen’ ?! Vi vil gerne passe ind, og vi vil gerne ‘være rigtige’. Og når vi ikke kan dét, kan vi i hvert fald grine lidt af os selv når vi serverer pandekager til aftensmad, og falder i søvn på sofaen om eftermiddagen mens børnene leger. Alene.

Men alligevel. Alligevel, og nok på trods, ER vi superwomans, hele bundtet. Dét er helt sant !

(og denne der eftermiddag, var det i det mindste ikke MIG der faldt i søvn på sofaen).

3 comments
  1. Aeeeiiiiijh…! Findes tandfeen ikke?
    Er der nogen, der ikke er 100% nærværende, når “talende vandfald” fortæller om… et eller andet?
    Er der virkelig nogen, der kan finde på at servere pandekager – eller toast – eller havregrød – og kalde det aftensmad?
    … og spiste Superwoman godtnok cheesecake? Så kan jeg vel også tillade mig et stykke – eller to…
    😉

Skriv et svar

