Århh… fusck osse da !

Jeg sad fast i trafikken igår. På motorvejen. Og der var kø som stod stille, drønvarmt selv med air con sat til, og minutterne tikkede alt alt ALT for hurtigt afsted på uret der midt på instrumentbordet. Og jeg vidste det godt, jeg var sent på den, som i virkelig alt for sent på den. Og så ringede telefonen ‘det er Britta, hvornår kommer du. Vi lukker altså nu’.

FÅRRRRRRK.

Overvejede at drøne gennem minipassagerne mellem de holdende svendende biler, ud i nødsporet. Bare for at komme fremover. Samvittigheden som faktisk er beige, blev lige dér i bilkøen helt og aldeles sort. Ringede til en klassekammarats mor, tudende i røret fordi det bare var for dårligt, jeg sad fast dér. 30 km hjemmefra. Og hun er roligheden selv, og hoppede op efter barnet, der nu sad på trappen foran skolen med en pædagog ved siden af.

Og barnet – jamen hun syntes vel egentlig i virkeligheden det var lidt spændende. Hun sad jo med pædagogen på trappen og ventede på at ‘nogen’ skulle komme og hente hende. Mens ‘nogen’ sad fast i trafikken, nu med angstsved hele vejen ned at ryggen.

 

Jeg tror nok lige jeg skylder flødeboller nu. Til pædagogen, og til klassekammeratens mor, der bare sprang til, lige dér.

Uha.

3 comments
  1. heidi said:

    Jamen altså, godt for klassekammeratens mor, nu ved hun at hun kan ringe til dig en eller anden gang det ikke lige flasker sig for hende. Ikke fordi jeg sådan tænker noget for noget. Men nogen gange skal vi helt derud hvor der nærmest ikke er andre udveje før vi beder andre om hjælp. Det har garanteret ikke betydet alverden for hende at smutte op efter Andrea og nu er der åbnet op for I kan hjælpe hinanden. I øvrigt er jeg sikker på Andrea ikke har lidt overlast , men øhh spændende start på weekenden for Jer alle😉

  2. Kirsten said:

    Nogle gange skal vi huske at spørge om hjælp – der er en masse søde mennesker rundt omkring, som hellere end gerne vil hjælpe. De vil bare gerne spørges!
    Siger jeg, der netop i dag stod med en MEGET varm bilmotor… kørte ind på Shell… spurgte flink mand om råd…. flink mand springer efter vandkande med vand…. flink mand fylder vand på og ønsker mig god tur videre….

    Og kunne lige forestille mig, at din datter har fået en på opleveren🙂
    Fortsat !! god weekend😉

  3. Frøken Nobel said:

    Heldigvis har de fleste af os prøvet det….eller kommer til det!
    Godt du lige havde en livline der:-)

Skriv et svar

