Kvinde versus mand

Kvinder, kan lide at snakke. Tsk tsk, også at tale bevares, om dybe og lange emner. Om himmel og jord. Om børn, og vasketøjet der vokser. Og om sko, og store drømme. Ikke nødvendigvis i samme sætning… men så alligevel jo sgu, for hvem vil ikke gerne have et par louboutin.

Mænd kan også lide at snakke. OG tale, jo-jo. Om ting som kvinder ikke forstår, men som de (kvinderne altså) godt kan se er ret betydelige, som fx om noget med en ork og såen. Mænd er tit gode til teknik, og telefoner og hvordan de fungerer.

Kvinder er gode til at tale i telefon.

Mænd kan lide at rulle sig i mudder, kan fortælle om dybhavsfisk, og om cykler.

Kvinder kan godt finde på at smøre en helt særlig form for delikat mudder i ansigtet, de kan lide at spise fisk, og deres cykel er gerne med en magelig sadel med plads til po-poén.

Mænd versus kvinder. Det stemmer ikke, det er slet ikke nogen kamp, det er derimod en helt særlig konstellation jeg personligt er ret vild med. Manden med de gode arme er godtnok et dejligt eksemplar, som nu udover at have hevet mig med en tur ud i løbeskoene, nu også er kommet så meget ind under huden på hele husstandens kvinder, at han har fået egne kælenavne (jeg tog mig selv i at kalde ham ‘skat’ i weekenden, ved ikke om han hørte det – måske troede han jeg sagde han var plat??)

 

Og apropo det der med at tale i telefon. Jeg skal i seng, skal nemlig op og tale i telefon igen i morgen – har nemlig fået et arbejde hvor jeg gør utrolig meget af lige netop dét.

1 comment

Skriv et svar

