Så hvæsser jeg lige pennen ! Sgu.

Nåmen….

Jeg har jo fået det hersens nye arbejde. Og det afføder jo naturligvis et fuldstændigt farvel til mit gamle arbejde. I virkeligheden er det jo læææænge siden, jeg havde sidste arbejdsdag. For jeg blev jo fyret, ogaltdetdér. Og jeg havde virkelig en grim smag i munden, jeg havde hjertebanken og klamme håndflader. Og jeg havde fuldstændig mistet lysten til nogen sinde at skulle sætte mine størrelse 37 derude igen.

Men jeg måtte jo mande mig op, og få det afsluttet helt. Få afleveret mine nøgler, telefon, arbejdstøj etc etc… Og det gjorde jeg så idag. Havde lavet en aftale om et møde, med min ex-chefs chef, fordi der skulle kvitteres for tingene. Og fordi jeg på ingen måder havde lyst til at sige adjø til ex-chefen endnu en gang. Eller til at skulle tage på mit tidligere kontor og face de tidligere kolleger som jeg ikke fik afsluttet ordentlig med. På nogen måder. Overhovedet.

Og jeg ville faktisk gerne have kunnet sige til mig selv, at jeg er et stort menneske. Med overskud til ikke at være bitterfisse. Og med humor have kunnet stille en svesketærte på bordet, som ‘tak for mig – ha det godt’ -agtigt.

Men det er jeg altså bare ikke vel.

Mødet var aftalt til idag. Jeg havde mit gamle arbejdsgear liggende bag i bilen, i en stor sæk. Jeg havde tanker om, om jeg ville få et ‘held & lykke’ med på vejen. Om jeg ville få lejlighed til at sige, at jeg er glad for at jeg aldrig nogen sinde skal derud igen. Glad for, at jeg har fundet ud af, at det ikke var mig der var noget galt med, men kommunikationen og måden tingene blev håndteret på. Og at jeg faktisk gik i et helt halvt år, og følte mig udenfor. Følte mig forkert. Og følte mig til grin. At det faktisk gjorde så ondt på mig, at jeg ikke sov om natten, og at jeg ikke kunne være den mor og den kvinde jeg vidste jeg var inderst inde – fordi det arbejde sugede næringen ud af mig.

Men den lejlighed fik jeg ikke. For da jeg kom derhen, hvor jeg skulle parkere min bil, og gå ind af de døre for at få afsluttet. Så sad der en seddel på døren, at hun var kørt, og jeg bare kunne aflevere det til en anden navngiven person. Som tog imod det, og ikke bad mig kvittere. Og i øvrigt ikke sagde noget.

Og samtidig som det var en flad fornemmelse, så gik jeg ud af døren igen – med en bekreftelse på, at jeg valgte rigtigt, dengang jeg insisterede på at blive hørt – selvom det kostede mig mit job.

 

Men jeg har fejret. Jeg har købt mig en jakke. Som er gul. For selvom jeg virkelig elsker mit sorte tøj, mine slidte jeans, og mine korte nederdele, samt mit nittede tilbehør. Så var dagen idag – lige præcis til en lækker karrygul jakke.

Jey !

 

4 comments
  1. Sequence said:

    Av – det lyder ikke som en mindeværdig dag. Men du fik vel afsluttet et kapitel, så et nyt kan tage sin begyndelse. Held og lykke med det.

  2. Tænk fremad Frk. Fryd, lad være med at give den dårlige oplevelse mere opmærksomhed for det fortjener den ikke, giv i stedet din opmærksomhed til noget du ved der gør dig glad, eks. En karrygul jakke, tanken om et dejligt nyt og givende job, din dejlige betydning for dig selv og andre her i livet, og mærk en vidunderlig følelse i kroppen, tag den følelse med dig videre ind i din “nye” fremtid.
    I kærlige tanker, god weekend.

  3. mette said:

    Selvfølgelig skal du da have en gul jakke – øv for en måde at “sige farvel” på – godt det er overstået – du er bare så meget videre!
    Held og lykke – derude – i den nye jakke🙂

  4. Tak for tankerne🙂

    Og ja, jeg ER videre, og det fylder ikke mere for mig. Det gjorde det lidt igår, men kun på den måde at jeg ER så meget videre, at jeg ikke kan andet end trække på skuldrene af det hele.
    Følte bare for at skrive afslutningen også, nu hvor hele den gamle situation har fyldt forholdsvis meget på bloggen tidligere.

Skriv et svar

