Efterlysning !

 

Julestemning.

Hvor er du egentlig henne af ?

Jeg har lavet adventskrans, sat kalenderlys i stagen, og trillet en omgang marcipan. Andrea har lågekalender, og søndagspakker fra mormor. Mei Leg nisserne sidder og glor på mig, ovre fra spisebordet. De ser lidt dumme ud, med de der store næser. Jeg har været på julemarked af to omgange, jeg har handlet næsten alle julegaverne, OG set indtil flere udmærkede julefilm.

Men jeg kan ikke finde julestemningen, og det irriterer virkelig min lever ! Jeg ved godt jeg plejer at brokke mig over julen, og dens overvældende overflods fråds. Og det gør jeg såmænd jo også stadig. Men jeg savner altå den der forventningens glæde boblen i maven. Jeg overvejer faktisk om man måske skulle anskaffe sig et juletræ snart – for ligesom at TVINGE stemningen ind i knoppen. Er det fordi man er blevet voksen-ish ?? Og hvis, så gider jeg altså ikke alligevel. Så vil jeg gerne pakkes ind i en flyverdragt og lukkes ud i en have jeg kan lege i. Eller er det fordi jeg sådan gennemgående er så veltilpas lykkelig, at jeg simpelthen ikke kan rumme mere glæde ?

Hmm… Måske en lille rød detalje kunne sætte lidt jul i sindet

Skriv et svar

