Bærfolk.

Uha, jeg synes fakist altid det er svært at skrive et blogindlæg, når alle der læser det ved:

1 – man har fået en betaling for det

og

2 – der er flere andre der allerede har skrevet det samme, for de har også fået samme ting at skrive om.

Men altså… Som flere andre (fx Fie og Anne, bare for at nævne et par stykker), har jeg også fået en helt igennem lækker kasse tilsendt fra ‘Den Gamle Fabrik’, indeholdende guf at højere dimentioner. Og hell ya, det er guf !

Faktisk var det hele genialt godt, da Andrea og jeg kom trætte hjem i tirsdags, og der  på dørmåtten stod en stor kasse til os. Der var selvfølgelig bogen ‘Bærfolket’ af Lene Kaaberbøl, som jo var det, det hele handlede om. Men der var virkelig også som lovet et survival kit til en hyggeaften. Der var tre glas syltetøj / marmelade, en rulle kiks, en lille lommelygte, et usb-stik-dims, OG et stort meget lunt lækkert tæppe. (sidstnævnte sidder jeg i skrivende stund under og skutter mig, for hold da naller hvor er det koldt i dag).

Så alt var jo ligesom lige til højrebenet for, at vi skulle pakke os ind sammen og læse og spise kiks med syltetøj og bare hygge og være nærværende sammen.

Sådan gik det så ikke lige.

For – jeg havde ‘multitaskhjerne-og-halvstresss-med-at-skulle-lave-middag’ brillen på, og Andrea var bare træt. Så hvor GENIALT er det så ikke lige, at man med sin smartphone kan scanne koden som sylteglassene er forsynet med på låget, OG barnet kan få Sebastian Klein til at læse op for sig.

Temmelig genialt synes jeg. Og endnu bedre endnu er, at historierne altså holder ! Andrea har genfortalt dem for mig, og det er ikke reklame indsyltet i børnehistorier (jeg har selv smugskimmet lidt i bogen), det er rent faktisk rigtig gode fortællinger.

Reklame-reklame, kartoffel-kartoffel – jeg er ligeglad, når det er så lækker udført !

image

Ps: selv kassen blev faktisk anvendt her, den lever lige nu videre som bus til et par bamser. Jo-jo.

Skriv et svar

