Nydelse.

Jeg har altid elsket at komme i sommerhus. Alle min barndoms somre, weekender, og påskeferier har været tilbragt i hus med tynde vægge og duft af brændeovn.
Tæt på havet, og med duften af salt i næsen.

image

Lige hér, hvor jeg er nu, er der det samme. Barnelatter fra fætre og kusiner. Småsnakken, kaffeklirren, og håndarbejdssyslerier af diverse art i hænderne på os alle i aftes.

image

I morges gik jeg med hunden. Bare ham og jeg ned for at få saltduften helt ned i bunden af lungerne.

image

Er du vimmer mand !
Er du fuldstændig vanvittig hvor jeg elsker at være i svigermors sommerhus. Med svigermors hund. Og hele svigerfamilien.

Meget overraskende oplevelse når man tænker på at jeg i virkeligheden ikke er et særlig tolerant menneske, og hvor alene tanken om alle de mennesker stoppet ind i en ‘trækasse’ førhen ville have fået mig til at gå amokka på forhånd og råbe røv.
Yderst speciel oplevelse siger jeg bare, jeg har tilsyneladende fundet barndommens magi som voksen – nu uden sarkasme…

2 comments
  1. Jeg er en lille smule mundlam hernede i den anden ende af byen….

    • Det forstår jeg sådan set godt… Det er jeg også stadig.

Skriv et svar

