Det der med at jinxe noget….

… det er altså noget hø. Og det er overtroisk og noget for gamle koner med for lidt indhold og trang til drama. Men alligevel ing!

Tag fx i går i bilen til job. Jeg har fast en kollega med mig i bilen, det er tophyggeligt og vi snakkersnakkersnakker, når ikke én af os tager en lille ‘morfar’. Heldigvis den af os der ikke kører !  Men altså, så var det jeg sagde til hende at jeg nogen gange har sådan nogle skræmmende tanker om alle de uheld vi altid hører om der sker lige dér på den østjyske motorbahn. Og om alle de vanvittige køer der altid opstår sådan ud af det blå, og at jeg bare er enormt taknemmelig for at vi aldrig er havnet lige midt i én af de ulykker. Og så er det hun siger at jeg sal passe på jeg ikke jinxer den.

Og to minutter bagefter er der pludselig total opbremsning foran os, og jeg må helt ud i nødsporet for at undvige. Hvad fanden er lige oddsne for det ligesom ??

Så vi kigger lidt på hinanden, og ingen af os siger rigtig noget…. Men så på vej hjem om eftermiddagen, så er vi i endnu en næsten-ulykke med en expresstransport der fletter hasarderet ind foran os.

Ohhh my – har jeg jinxed det hele nu ? For jeg tror jo ikke rigtig på at man ikke må sige noget helt særligt højt, for så går det galt. Men for en sikkerheds skyld tager jeg lige BÅDE de mentale seler OG livrem på den næste uges tid for jeg skal nødig jinxe noget kæmpestort der er liiiige ved at ske om ørerne på mig !

Bævre-bævre.

1 comment
  1. Hei!

    Så kjekt å finne en hilsen fra deg inne hos meg😉 Ser det skjer mye her hos deg,med skilt foran hus og fremtidsplaner😉 Ønsker deg og skjønneste Andrea en knallkjekk sommer ! Klem til deg😉

Skriv et svar

