Slutspurt.

image

 

Nåmen så har jeg også oprettet en instagram konto.

Selvsagt !

Det er vældig gøj ! Jeg instagrammer fra tid til anden. Fra arbejde til flyttekasser. Fra café til sofa. Fra alt muligt, jeg lige falder over, og det er G.E.N.I.A.L.T ! Hvorfor har jeg ikke opdaget det før ?? Sikkert fordi jeg på ingen måder er en af de der first movers på de sociale medier.

Næ nej, jeg er langsom. Jeg skal have det ind med ske, i et roooligt tempo. Ellers bakker jeg ud, og sidder som en hændervridende kone og tskér over, ‘hvad er det dog for noget pjat’-ish.

Sådan er jeg nemlig.

Jeg er også én af dem der først fik sin første mobiltelefon (det var en motorola på størrelse med en brugvognsforhandlers seddelbundt) da jeg var 23 år. Jeg oprettede først en facebook profil da ALLE andre havde oprettet én, det var i november 2008. Jeg fik min første smartphone for 1½ år siden (har en anden nu, efter maaange overvejelser). Pinterestbølgen hoppede jeg først på for et par måneder siden, og nu også instagram.

Det er pudsigt med det ikk, for jeg oprettede min ‘Frøken Fryd blog’ ovre på blogspot lige præcis 5. januar, 2008. Jeg var bestemt ikke den første til at oprette en blog, men jeg var sgu én af de første i min omgangskreds ! Ingen forstod rigtigt hvad det skulle gå ud på, hvorfor jeg gjorde det, hvad ER egentlig en blog, og alle mulige andre spørgsmål. (bloggen er lukket ned for længst, men jeg har alle mine gamle klader, og det er egentlig ret hyggeligt at genlæse/gense nogle af mine gamle indlæg fra tid til anden)

Jeg bloggede fordi jeg havde lyst til det. Fordi jeg brændende interesserede mig for interiør. Fordi det var sjovt at tage billeder af mine lysestager og sy sofapuder, og dele det. Jeg fik et stort blognetværk, hovedsalig i Norge og sverige. Det var nemlig dér de fleste interiørblogs var. Og jeg drømte om svenske loppemarkeder og såen. Bloggen var meget godt besøgt, og den gav mig enormt meget.

Bortset fra en periode på et halvt års tid, har min blog været åben for alle. Jeg har brugt den meget personligt i perioder, men ikke mere end jeg kunne tåle at alle og enhver kunne følge med i mit liv. Min pinterest er jo selvfølgeig også for alle, det er ligesom det der er meningen med sådan en konto ikk.

Men… Min facebook har jeg været på grænsen til hysterisk med. Jeg har med nogle ganske få undtagelser KUN været venner med folk jeg rent faktisk også er venner med ude på den anden side af skærmen. Jeg er blevet venner med andre bloggere på FB også. Bloggere jeg enten ses med privat, eller bloggere jeg har fået bekendtskab med gennem vores blogs, og aldrig har mødtes med i virkeligheden endnu, men det håber jeg på bliver ændret i fremtiden. (og lige en indskudt bemærkning her, jeg NÆGTER  at skrive ‘IRL’, det stinker af scor.dk, og dén illusion har jeg ikke lyst til at få her på min ellers enormt stuerene blog. Nå.) Jeg har altså været nidkær med min FB, og har fx haft som princip at jeg ikke vil være venner med kolleger der, fordi det er mit frirum til at fnise over fx når chefen spiller backstreet boys udover hele kontoret.

Men så blev jeg venner med én kollega, og så en mere, og nu har det eskaleret så de vrimler frem over det hele derinde. Jeg kunne jo bare sige nej, men det er faktisk hyggeligt.

Nu er jeg faktisk tilbage til start. Det sociale netsted som er bloggen, og som startede ud i fuld offentlighed, og som jeg fortalte vidt og bredt om, er blevet til mit hemmelige sted. Mit offentlige hemmelige sted, for alle kan jo finde bloggen, hvis de ved de skal lede.

Jeg har mistet tråden med hvad jeg ville sige med dette her indlæg. Måske var pointen at jeg altid synes jeg skal have en pointe når jeg blogger ? Måske var pointen at jeg glæder mig til jeg igen kan interiørblogge fra mit og manden-med-de-gode-arme´s fælles kommende hjem ? Måske ér der ingen pointe, og måske har jeg bare for mange ord der vil ud, og så falder de over hinanden ?

Måske jeg bare ville fortælle at jeg er hoppet på light-blogging i ren billedformat, derovre på Instagram – Hvis nogen vil følge mig, hedder jeg ‘sommerfryd’ – og jeg er ikke spor hemmelig. Derovre.

Skriv et svar

