Tyst.

image

Kl er lidt over 6, og jeg kan ikke sove. Her er helt stille. Næsten. Jeg kan høre en bil på gaden en gang imellem. Og jeg kan høre dyb søvn ved siden af mig i sengen. Hvis jeg lister op ad trappen, gennem det kommende ‘bibliotek’, og hen til døren dér, kan jeg med garanti høre lyden af sovende barn. Det barn der igår slængede sig på træterrassen med barbiedukker, sodavand, og os. Alle os der var her, og slæbte kasser og møbler. Drakte tiltrængt kold øl og spiste pizza. Og sippede sodavand af børne-plastikkrus, fordi det var det eneste vi kunne finde. Alle os, der gik på havevandring, og fortalte og lavede drømmebilleder om hvordan haven skal blive, når vi engang får ryddet op og får ryddet ud der. Alle os, der gik på husvandring mellem kasserne og møblerne, og med armfægter tegnede billeder af at dér, lige dér, skal sofaen stå. Og nu står den et helt andet sted, hvor det ser meget federe ud. Der kan man bare se. Alle de andre kørte hjem igen, og så var vi os tre tilbage. Med vores kasser, vores møbler, og vores egne drømme og planer. Det er fantastisk. Her er tyst, men ikke længere helt så mørkt som da jeg startede med at skrive her på mobilen. Nu kan jeg se at der er små lyserøde blomster på busken udenfor vinduet. Jeg må huske at lære hvad den hedder. Og jeg kan stadig ikke sove, men det gør ikke noget – jeg nyder nemlig stilheden.

2 comments
  1. Hulemor said:

    Det lyder bare helt fuldstændig rigtigt og dejligt, det dér😉 (og jeg synes, du er modig. Tør jo fx ikke selv flytte sammen med nogensomhelst…)

  2. AB said:

    Glad, bliver jeg. Glad glad glad. Mest på dine vejne🙂

Skriv et svar

