Skidtfisk.

Det var dengang bon-bon begyndte at blive kendt. Jeg gik i folkeskolen, og oppe ved bageren havde de et stativ med alle mulige forskellige bolcheposer fra bon-bon. Vi drønede derop, på vores cykler i det store frikvarter, og udvalgte poser. Drønede tilbage til skolen, og smaskede på bolcher de efterfølgende timer.

Jeg husker man snakkede meget om de bolcher. De havde sjove navne. Hundeprutter, andemad, mågeklatter, rådne skidtfisk osv. Efter noget tid (nogle år ?) var det ikke længere så sjovt, og jeg så ligesom aldrig rigtig alle de forskellige poser længere. Nu var der bare samleposen ‘Lossepladsen’ tilbage, og der var ligesom i andre samleposer for få af de virkelig gode, og for mange af de lidt kedelige bolcher.

image

Men så i min lokale Fakta i dag, lå der pludselig noget bon-bon og glimtrede til mig. To typer endda, jeg købte også ‘mågeklatter’. Manden-med-de-gode-arme og Andrea får lov at smage, men der er ingen tvivl om hvem der lister ud i køkkenskuffen og fisker (!) liiiige et bolche mere op af posen. Igen og igen.

Mums !

Skriv et svar

