Syltet hygge.

Hooold nu OP den har været tiltrængt denne her ferie !

Vi har alle tre trængt den i en grad, jeg slet ikke kan beskrive. Og fridagene har indeholdt lidt af alt. Tid sammen alle tre. Tid sammen to-og-to, både os voksne og hver af os voksne sammen med Andrea . Tid til ego. Tid til kæresterier. Tid til søvn. Tid til krea. Tid til film og kino (Sover Dolly på ryggen var eddermanme sjov). Tid til god mad. Tid til historier, og tid til syltetøj.

Jeg var en af dem der i januar var så heldig at få en forkælelsespakke fra Den Gamle Fabrik, i samarbejde med forfatteren Lene Kaaberbøl. Hun havde begået bogen om ‘Bærfolket’, og den gjorde STOR lykke ved både Andrea og jeg. Specielt Appén med højtlæsning er blevet brugt utallige gange på bilture eller til puttetid i sommerhuset.

Da jeg hørte at Lene Kaaberbøl er igang med bog nr 2, og i samme åndedrag blev spurgt om jeg var interesseret i endnu en forkælelsespakke (de kalder den en hyggekurv, hvad det også ér. Men mest af alt er det jo forkælelse. Lækkert!), sagde jeg med det samme JA TAK.

Kurven kom på min første fridag, og hvor var det bare fedt ! Som sidst var der udover bogen forskellige marmelader fra Den Gamle Fabrik i kurven sammen med et stort blødt tæppe. Bogen var den samme som sidst, for den  nye er ikke færdig endnu. Men der findes ét kapitel man kan hente på hjemmesiden, som en lille litterær smagsprøve. Det har vi dog slet ikke gjort endnu. Der udover var der lidt forskelligt til en masse hyggetimer. Blandt andet havde de denne her gang pakket en pose med kastanjer med, hvilket er helt igennem genialt for en som mig, der ikke aner hvor der findes kastanietræer efter jeg er flyttet. Og der var som en ekstra praktisk positivitet også tændstikker med.

Som altid når man som blogger for tilbud en pakke fra et firma, er det jo også et sted med forventning fra giver, om at man skriver et blogindlæg om det. det synes jeg ALTID er svært, for jeg ved jo godt der også er andre bloggere der enten lige nu, eller måske allerede har skrevet lignende indlæg. Jeg takker dog altid ja, når det er noget jeg virkelig synes jeg kan støtte op om. Noget jeg synes der er så genialt godt at jeg gerne vil dele, eller noget andre også kan få noget ud af. I det her tilfælde, så er historierne om bærfolket virkelig gode. Andrea hører dem som sagt stadig via Appén, når ikke hun selv læser i bogen. Den Gamle Fabrik kan jeg også kun skrive godt om – deres marmelader smager bare godt, og de minder mig om sommer og barndom. Kig ind på deres hjemmeside fx HÉRhvor der kan læses mere om bærfolket, eller kig generelt ind på deres hjemmeside hvor der er diverse opskrifter og viden om bær. Jeg personligt synes at hjemmesiden er en af de bedre produkthjemmesider jeg kender til.

Skriv et svar

