8 år.


 


____________________________-

Min lille store smukke pige blev 8 år i dag.

Hvordan faen skete dét lige,synes jo lige hun var 5 og var min lille nullergøj ??

Traditionen tro, blev hun i aftes, aftenen før dagen, puttet i voksensengen. Da jeg startede traditionen var det fordi JEG havde behov for en undskyldning til at lægge tæt med hende, og snuse hende i nakken en lang nat, fyldt med drømme og forventninger. Det er det egentlig stadig, men det er også hendes behov og tradition, at dén nat, ligger vi tæt og sover sammen, alle sammen.
(så der lå vi tre mennesker i nat, behøver jeg sige jeg har sovet elendigt med min ubekvemme krop og en lille roerende krop på den ene side, og manden-med-de-gode-arme på den anden. Men hyggeligt var det).

Dagen har været fabelagtigt god. Vi har holdt fødselsdag for pigerne i klassen. De er seks styk, og en var desværre syg. Så fem glade piger har været her i dag, har spist, har leget, har været krea, har pakket gaver op, har set film, og har haft en herlig dag.

Og os voksne, vi har bare stået på sidelinien og serveret og smilet stort. Over den fine store pige, som er vores og samtidig helt sin egen.

#1 – Morgenbillede. Andrea fik sit højeste ønske opfyldt. Nemlig en sovesofa, som stod klar til hende på værelset til morgen.
#2 – Frugtspyd, mini-cupcakes, og forskellige juicer i dåse fra bazaren. Velkommen hjem-mad.
#3 – Jeg havde lavet navnekopper til hvert barn med udklippede, pålimede hjerter, stemplet med navnet på.
#4 – Hjemmelavede pyntede mini-cupcakes med diverse pynt på. De ligner meget mere end de ér. Det er en meget enkel fedt og sukkerfattig dej, men med overload af glasur og diverse spiselig pynt og dims.
#5 – Vi laver krea med selvhærdende ler. Et KÆMPEhit. Tøserne var fuldstændig opslugte, og vi brugte så lang tid på det, at vi glemte tiden og fik lavet aftensmaden alt for sent. Sad og spiste færdigt, da pigerne blev hentet af deres forældre. Også meget hyggeligt.
#6 – Snakke-snakke, pigehygge.
#7 – ‘se mor, jeg spiser en regnorm!’
#8 – Stuepynt. Flag og guirlander ca overalt.
#9 – 5 tøser, på vej hjem fra skole og til fødselsdag.
#10 – Flere guirlander.
#11 – og lige et sidste billede.

2 comments
  1. Ida said:

    Hvor er du god, tillykke med hende og det hele
    Kærlige tanker fra Ida 2800 Kgs. Lyngby

Skriv et svar

